Suplementy na mase

Suplementy na mase – czym się kierować przy wyborze?

Żeby zbudować idealne ciało warto zmienić nawyki żywieniowe, trenować systematycznie na siłowni i wspomagać się odpowiednio dobraną dietą – w tym mogą pomóc suplementy na mase. Suplementacja w dzisiejszych czasach traktowana jest jako nieodłączny element treningu. Dzięki niej w znacznie krótszym czasie możemy osiągnąć sylwetkę o jakiej marzymy, a odpowiedni dobór produktu wyklucza efekty uboczne. Niezależnie od tego czy mowa o osobie początkującej, średniozaawansowanej czy weteranie ćwiczeń nowa energia zawsze się przyda i pozwoli zwiększyć wydolność podczas treningów.

Przyjmując właściwie dobraną suplementację możemy ćwiczyć dłużej i efektywniej, a nasze ciało zmienia się w ekspresowym tempie. Masa mięśniowa jest celem każdego ćwiczącego faceta, czasem nie wystarczy do tego dobrze dobrana dieta oraz trening. Frustracja ze zbyt słabych efektów może być tym większa, gdy obok inni mężczyźni w znacznie krótszym czasie budują imponującą masę mięśniową. Zamiast zadręczać się i zwiększać częstotliwość wizyt na siłowni, połącz treningi z odpowiednio dobraną suplementacją. Jakie suplementy na mase wybrać? Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci podjąć decyzję.

Skuteczność suplementów na masę

Odpowiednich suplementów diety na masę jest całe mnóstwo. Różnią się one od siebie przeznaczeniem, działaniem, oczywiście także składem czy postacią w jakiej występują. Mówimy tutaj też tylko i wyłącznie o legalnych i bezpiecznych substancjach. Wśród wielu suplementów diety na masę można wyróżnić np. boostery testosteronu, odżywki węglowodanowo-białkowe, odżywki białkowe czy odżywki węglowodanowe. Odżywki białkowe są jednymi z najpopularniejszych odżywek dla sportowców. Mają za zadanie dostarczenie białka do organizmu, które rozkładając się w przewodzie pokarmowym do aminokwasów, wykorzystywane są podczas treningów do budowania mięśni. Najważniejsze jest to, żeby dostarczyć aminokwasy egzogenne, gdyż tych organizm nie jest w stanie sam wyprodukować. Bardzo ważną podgrupą są aminokwasy rozgałęzione (BCAA), zwłaszcza leucyna, która rozpoczyna budowę białek mięśniowych. Suplementy białkowe mają specyficzne oznaczenia, które oznaczają pochodzenie białka. I tak wyróżniamy:

WPCKoncentrat białka serwatkowego. Otrzymywany jest metodą mikro- i ultrafiltracji. W składzie tego białka jest bardzo dużo aminokwasów egzogennych, w tym leucyna. Pozostałe składniki to tłuszcze i cukry. To białko zazwyczaj jest najlepsze w smaku i jest jednym z najtańszych. Charakteryzuje je także czas wchłaniania, który jest najdłuższy i trwa aż do 4 godzin. Te właściwości czynią je białkiem, które najlepiej zażywać po treningu.
WPI Izolaty. Otrzymuje się je także przez mikrofiltrację. Taki proces oczyszczania sprawia, że preparaty zawierają aż 95% białka i jeszcze więcej aminokwasów egzogennych niż koncentraty. WPI mają bardzo mało cukrów i tłuszczów (do 3%). Ten skład powoduje, że to białko jest bardzo szybko wchłaniane przez organizm i może być używane po treningu jako idealne źródło białka. Izolaty są znacznie droższe niż białko serwatkowe, smakują również o wiele gorzej. Jednak prawie całkowita eliminacja cukrów stawia je wysoko, zwłaszcza że jest tolerowane przez osoby z nietolerancją laktozy.
WPHHydrolizaty. Pozyskuje się je za pomocą hydrolizy długich peptydów na krótsze, są bardzo dobrze przyswajalne, niemal natychmiastowo. Hydrolizaty są odpowiednie dla osób z nietolerancją laktozy, zawierają do 100% białka. Te białka mają bardzo dobrą rozpuszczalność, niestety są najdroższe na rynku. To białko może być stosowane niezależnie od pór treningów.

Jakie suplementy na mase lepiej wybrać?

Ostatnio bardzo dużą popularność zdobyły te preparaty, które pobudzają w naturalny sposób produkcję testosteronu. Przykładem takiego preparatu jest Titanodrol. Tego typu produkty dostarczają do organizmu substancje, które stymulują produkcję testosteronu i hormonu wzrostu. Te związki są kluczowe, ponieważ odpowiadają za wzrost masy mięśniowej. Im ich jest więcej w organizmie, tym ta masa rośnie po prostu szybciej. Jedna ważna uwaga: opisywane preparaty NIE ZAWIERAJĄ testosteronu ani hormonu wzrostu, tylko substancje, które PRZYŚPIESZAJĄ ich naturalną produkcję przez organizm. Dlatego też produkty tego typu są w pełni dostępne, pomimo tego, że dają bardzo efektywne wyniki.

Suplementy na mase – skład

Na rynku jest wiele suplementów na masę. Na jakie składniki najlepiej zwrócić uwagę?

  • Kwas D-asparaginowy (DAA) lub inny booster testosteronu – substancja, która stymuluje produkcję testosteronu w organizmie. W tej sposób szybciej można zbudować odpowiednią masę mięśniową.
  • Kreatyna – to jeden z podstawowych związków budujących masę mięśniową, który w szybkim tempie przynosi efekty. Na rynku suplementów na masę, kreatyna cieszy się zasłużonym powodzeniem. Działa w taki sposób, że zwiększa energię, siłę mięśniową, optycznie dodatkowo eksponuje mięśnie.
  • Beta-alanina – bardzo mocno wspomaga kreatynę. Beta-alanina pomaga w syntezie karnozyny, która wspiera wytrzymałość organizmu. Karnozyna wspomaga równowagę kwasowo-zasadową i w ten sposób opóźnione zostaje zakwaszenie mięśni. Dzięki zażywaniu beta-alaniny podniesione zostają możliwości wysiłkowe, dzięki czemu mięśnie mogą być mocniej stymulowane do wzrostu.
  • L-arginina – dzięki niej organizm wytwarza więcej hormonu wzrostu. Dodatkowo L-arginina ma wpływ na tlenek azotu. Ta substancja spełnia bardzo ważne zadanie, bowiem pomaga w transporcie składników odżywczych i tlenu do mięśni. Tak zasilone mięśnie mogą pracować bardziej wydajnie i po prostu mocniej.
  • Guarana i kofeina – dodają energii, którą można spożytkować na siłowni. Dzięki nim treningi są łatwiejsze.
  • Pieprz Cayenne – wspiera metabolizm i wspomaga spalanie tłuszczu. Pozbycie się nadmiernej tkanki tłuszczowej umożliwia odsłonięcie mięśni.

Oczywiście to nie wszystkie substancje, które mogą pomóc zbudować odpowiednio męską sylwetkę. Wspomniany Titanodrol ma w składzie, oprócz kwasu d-asparaginowego, np. jeszcze jeden booster testosteronu – buzdyganek naziemny. Ta roślina ma także dodatkowy efekt, podobny do L-argininy, czyli wspomaga zasilanie mięśni w wartościowe składniki.

Bezpieczeństwo i skuteczność suplementów na masę

Wybierając suplementy na mase, trzeba przede wszystkim patrzeć na skład. Najlepiej wybrać te, które mają jak najwięcej składników z tych przedstawionych wyżej. Należy uważać na dodatki, które podnoszą cenę, a niekoniecznie są nam potrzebne. Niezależnie od wyboru, trzeba zainteresować się również bezpieczeństwem, a dokładnie czy dany produkt daje jakiekolwiek efekty uboczne. Najlepiej wybrać taki, który oparty jest na naturalnych składnikach i przez to bezpieczny. Po raz kolejny możemy wymienić tutaj Titanodrol jako dobry przykład takiego produktu.

Gdzie kupić suplementy na mase?

Suplementy bez problemu można zamówić w sieci, bądź kupić w sklepie z artykułami dla sportowców. Kupno przez oficjalną stronę internetową jest często najlepszym wyborem, choćby z 2 powodów. Po pierwsze: w czasach wszelkiej maści podróbek, mamy pewność, że kupujemy oryginalny, działający specyfik. Po drugie, producenci często oferują specjalne promocje, rabaty i obniżki, np. przy zakupie więcej niż 1 opakowania. To pozwala na większą oszczędność.

Suplementy na mase – jaki wybrać?

Najlepiej wybierać te produkty, które mają naturalne pochodzenie, nie dają efektów ubocznych i są dobrze przyswajalne. Naszym zdecydowanym faworytem jest Titanodrol. O jego skuteczności i bezpieczeństwie świadczą dziesiątki pozytywnych recenzji i opinii w Internecie. Większość stosujących uzyskała zamierzone efekty i potwierdziła skuteczność, brak skutków ubocznych i wysoką jakość składników.

Efekty, które daje Titanodrol:

  • szybki rozrost masy mięśniowej
  • większa energia
  • regeneracja
  • większe poziomy testosteronu i hormonu wzrostu

Poprzez dostarczenie odpowiednich składników, Titanodrol podnosi produkcję testosteronu i hormonu wzrostu i to nawet o kilkadziesiąt procent.

Suplementy na mase – możliwe skutki uboczne

Jeśli zastosujemy się do informacji na opakowaniu produktów na budowanie masy mięśniowej, skutki uboczne nie powinny się w ogóle pojawić. Należy zwrócić baczną uwagę na skład, ponieważ np. produkty przedtreningowe podnoszą ciśnienie krwi, nie powinny zatem po nie sięgać osoby z problemami krążenia. Stosowanie kreatyny przez osoby z chorobami nerek, pogłębia stan chorobowy nerek. Stosuj się do zaleceń producenta, czytaj wnikliwie skład, dobierz suplement do swojego organizmu, a efekty uboczne nie będą Twoim problemem.

Suplementy na mase – cena

Ceny produktów na budowę masy mięśniowej w zależności od rodzaju i składu wahają się od kilkudziesięciu złotych, nawet do kilkuset, np. Titanodrol kosztuje w tej chwili 95 zł za opakowanie.

Suplementy na mase – opinie użytkowników

„Titanodrol to najlepszy mój wybór. Stosowałam wiele supli, ale dopiero przy tym zauważyłem realne zmiany w wyglądzie mojej sylwetki. Energia jaka mi towarzyszy podczas treningów, jest nie porównywalna do tej sprzed suplementacji. Mogę trenować mocniej i dłużej. A to przecież tylko dodatkowy efekt! Najlepsze, że naprawdę moja sylwetka się zmieniła. Masa wzrosła o wiele szybciej i mocniej niż do tej pory, a przecież samego sposobu ćwiczenia zbytnio nie zmieniłem. Moje ciało nigdy nie było w tak dobrej kondycji. I to jest zasługa Titanodrolu.”

Marek, 29 lat

„Mój trener zdziwił się, jak mu powiedziałem, że nie biorę żadnych supli i polecił mi od razu, żebym sobie zamówił Titanodrol i tylko patrzył jak moja forma idzie do góry. Wyglądam lepiej niż kiedykolwiek w życiu, postanowiłem ćwiczyć kulturystykę na poważnie. Spróbujcie i zobaczycie, tylko warto to zrobić pod okiem fachowca”. Kacper, 33 lata

Kacper, 33 lata

O autorze Adam Baranowski

Adam Baranowski jest praktykującym urologiem z wieloletnim doświadczeniem. Zawsze świadomy najnowszych metod leczenia. Być może dlatego jest doskonałym lekarzem. Dzieli się doświadczeniami w artykułach.

Ostatnio aktualizowano przez skutecznyfit

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *